Regulamin Sklepu

określający m.in. zasady zawierania umów sprzedaży poprzez Sklep, zawierający najważniejsze informacje o Sprzedawcy, Sklepie oraz o prawach Konsumenta

Postanowienia dotyczące Przedsiębiorcy uprzywilejowanego mają zastosowanie do umów zawartych od dnia 1 stycznia 2021 r.

SPIS TREŚCI
§ 1 Definicje
§ 2 Kontakt ze Sprzedawcą
§ 3 Wymogi techniczne
§ 4 Zakupy w Sklepie
§ 5 Płatności
§ 6 Realizacja zamówienia
§ 7 Prawo odstąpienia od umowy
§ 8 Wyjątki od prawa odstąpienia od umowy
§ 9 Reklamacje
§ 10 Dane osobowe
§ 11 Zastrzeżenia
Załącznik nr 1: Wzór formularza odstąpienia od umowy

  • 1 DEFINICJE

Dni robocze – dni od poniedziałku do piątku za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy.

Dostawa – oznacza czynność faktyczną polegającą na dostarczeniu towaru określonego w zamówieniu Klientowi przez Sprzedawcę, w tym za pośrednictwem dostawcy (poczty, kuriera, itp.), albo czynność faktyczną polegającą na odbiorze towaru określonego w zamówieniu przez Klienta od Sprzedającego w siedzibie lub w wybranym punkcie dystrybucji na terenie kraju.
Konsument – konsument w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.
Kupujący – każdy podmiot kupujący w Sklepie.
Kupujący uprzywilejowany – Konsument lub Przedsiębiorca uprzywilejowany.
Przedsiębiorca uprzywilejowany – osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej

Przedsiębiorca – oznacza osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną niebędącą osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadzącą we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową i dokonującą czynności prawnej związanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

Punkt odbioru – punkt znajdujący się pod adresem Stalko, ul. Gdyńska 32, 26-600 Radom.
Regulamin – niniejszy regulamin.
Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem https://hitze.pl
Sprzedawca – STALKO sp.z.o.o.sp.k. z siedzibą w Warszawie pod adresem: ul. Solec 24/253, 00-403 Warszawa, adres do korespondencji: ul.Gdyńska 32, 26-600 Radom, zarejestrowana przez Sąd Rejonowy dla M.St. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000836475, REGON: 361379132, NIP: 9482603545

Towar – oznacza produkty przedstawione przez Sprzedawcę za pośrednictwem Sklepu, mogące być przedmiotem Umowy sprzedaży

Umowa sprzedaży – oznacza umowę sprzedaży zawartą pomiędzy Klientem a Sprzedawcą, na odległość, na zasadach określonych

  • 2 KONTAKT ZE SPRZEDAWCĄ
  1. Adres pocztowy: ul. Gdyńska 32, 26-600 Radom
  2. Adres e-mail: handlowy@hitze.stalko.com
  3. Telefon: +48 380 18 98
  4. Adres do zwrotu towaru (w przypadku odstąpienia od umowy): Stalko, ul. Gdyńska 32, 26-600 Radom
  5. Adres do wysłania reklamowanego towaru: Stalko, ul. Gdyńska 32, 26-600 Radom
  • 3 WYMOGI TECHNICZNE
  1. Celem dokonania zakupu za pośrednictwem Sklepu potrzebne jest:
    • urządzenie z dostępem do Internetu
    • przeglądarka internetowa obsługująca JavaScript oraz pliki cookies
    • posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej
    • 4 ZAKUPY W SKLEPIE
  2. Informacje zawarte na stronie Internetowej Sklepu, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, a jedynie zaproszenie do składania ofert zawarcia Umowy sprzedaży.
  3. Ceny towarów widoczne w Sklepie są całkowitymi cenami za towar (brutto). Sprzedawca zastrzega, że ceny tych samych towarów w Sklepie oraz w punktach sprzedaży stacjonarnej mogą być różne. Ceny nie zawierają kosztów, w tym kosztów dostawy.
  4. Na całkowitą cenę zamówienia składają się wskazane w Sklepie: cena za towar oraz, jeśli w danym przypadku ma to zastosowanie, koszty dostawy towaru. O pełnej kwocie za dane zamówienie Kupujący jest informowany przy wyborze sposobu dostawy i składaniu zamówienia.
  5. Zamówienia w Sklepie mogą być składane za pośrednictwem strojny internetowej Sklepu przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
  6. Aby złożyć zamówienie należy wybrać z oferty Sklepu odpowiedni dla Kupującego towar i dodać do „koszyka” w Sklepie.
  7. Następnie Kupujący wybiera z dostępnych w Sklepie: sposób dostawy towaru oraz metodę płatności za zamówienie, a także podaje dane niezbędne do zrealizowania złożonego zamówienia.
  8. Przed ostatecznym złożeniem każdego zamówienia, Kupujący, na formularzu Sklepu, jest informowany o zamówieniu: ilości i rodzaju wybranego towaru, danych Sprzedawcy, łącznej cenie za towar i dostawę oraz wszystkich dodatkowych kosztach, jakie jest zobowiązany ponieść w związku z Umową sprzedaży. Zamówienie zostaje złożone w momencie potwierdzenia jego treści i zaakceptowania Regulaminu przez Kupującego.
  9. Złożenie przez Kupującego zamówienia, stanowi złożenie Sprzedawcy oferty zawarcia Umowy sprzedaży towarów, będących przedmiotem zamówienia.
  10. Po złożeniu zamówienia, Sprzedający przesyła na podany przez Kupującego adres poczty elektronicznej potwierdzenie przyjęcia zamówienia
  11. Potwierdzenie przyjęcia zamówienia jest oświadczeniem Sprzedawcy o przyjęciu oferty i z chwilą jego otrzymania przez Kupującego, zostaje zawarta Umowa sprzedaży..
  12. Sprzedawca przekaże Kupującemu uprzywilejowanemu potwierdzenie zawarcia umowy sprzedaży na trwałym nośniku najpóźniej w momencie dostarczenia towaru, przesyłając je na adres poczty elektronicznej lub pisemnie na wskazany przez Kupującego podczas składania zamówienia adres.
  13. Sprzedawca może anulować zamówienie (odstąpić od Umowy sprzedaży w rozumieniu art. 395 Kodeksu cywilnego), które zostało złożone przez Klienta, który nie jest Kupującym uprzywilejowanym. Odstąpienie od umowy może nastąpić w terminie 14 dni od daty Dostawy towaru Klientowi nie będącemu Konsumentem i nie musi zawierać uzasadnienia. Odstąpienie od umowy może nastąpić zwłaszcza w takim przypadku, w którym dokonane zamówienie (lub zamówienia), wskazuje na dokonywanie zakupu towaru w celu jego dalszej odsprzedaży.
  • 5 PŁATNOŚCI
  1. Za złożone zamówienie można zapłacić, w zależności od wyboru Kupującego:
    1. zwykłym przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy;
    2. za pomocą karty płatniczej:
      • Visa
      • Visa Electron
      • MasterCard
      • MasterCard Electronic
      • Maestro
    3. za pośrednictwem platformy płatniczej:
      • Płatności Shoper
      • CA Raty
      • eCard
      • dotpay
      • PayPal
      • PayU
      • Przelewy24
      • com
    4. za pobraniem, tj. gotówką w momencie dostarczenia towaru do Kupującego;
    5. kartą lub gotówką w momencie odbioru osobistego towaru.
  2. W przypadku wybrania płatności za pośrednictwem platformy płatniczej Płatności Shoper, podmiotem świadczącym obsługę płatności online jest Blue Media S.A.
  3. W przypadku wybrania przez Kupującego płatności z góry, za zamówienie należy zapłacić w terminie 3 Dni roboczych od złożenia zamówienia.
  4. Sprzedawca informuje, że w przypadku niektórych metod płatności, ze względu na ich specyfikę, opłacenie zamówienia tą metodą jest możliwe wyłącznie bezpośrednio po złożeniu zamówienia.
  5. Kupujący dokonując zakupów w Sklepie akceptuje stosowanie faktur elektronicznych przez Sprzedawcę. Kupujący ma prawo wycofać swoją akceptację.
  6. W wypadku niewywiązania się przez Kupującego z płatności w terminie wskazanym § 5 ust. 3 Regulaminu, Sprzedawca ma prawo odstąpić od Umowy sprzedaży. W tym celu Sprzedawca prześle Klientowi za pośrednictwem poczty elektronicznej oświadczenie o odstąpieniu od umowy na podstawie art. 492 Kodeksu Cywilnego, po bezskutecznym upływie terminu na dokonanie płatności. Przez Kupującego.
  • 6 REALIZACJA ZAMÓWIENIA
  1. Sprzedawca niezwłocznie po złożeniu zamówienia przystąpi do realizacji zamówienia.
  2. W przypadku, gdy Kupujący wybrał płatność z góry za zamówienie, Sprzedawca przystąpi do realizacji zamówienia po jego opłaceniu.
  3. Dostawa towaru jest realizowana na terytorium Polski, za pośrednictwem firmy kurierskiej. Towar może też zostać odebrany osobiście przez Kupującego w punktach odbioru, w godzinach pracy. Sposób dostawy następuje na podstawie wyboru Kupującego, dokonanego podczas składania zamówienia.
  4. Sprzedawca zamieszcza na stronie internetowej Sklepu informacje o spodziewanym, typowym terminie realizacji zamówienia. Termin ten może jednak ulec zmianie
  5. W sytuacji, gdy w ramach jednego zamówienia Kupujący zakupił towary o różnym terminie realizacji, zamówienie zostanie zrealizowane w terminie właściwym dla towaru o najdłuższym terminie realizacji.
  6. Kupujący, podczas dostawy towaru lub przy jego
  7. odbiorze osobistym,  zobowiązany jest do zbadania przesyłki. W przypadku stwierdzenia uszkodzenia, pogięcia lub ubytków przesyłki Kupujący powinien domagać się od kuriera sporządzenia właściwego protokołu uszkodzeń.
  8. W przypadku wybrania przez Kupującego dokonania Dostawy za pośrednictwem firmy kurierskiej, Sprzedawca, według wyboru Kupującego przekaże mu fakturę VAT za zamówienie wraz z przesyłką lub prześle fakturę za zamówienie za pośrednictwem poczty elektronicznej dołączając ją w formie pliku pdf. W przypadku odbioru towaru osobiście przez Kupującego, Kupujący otrzyma fakturę Vat za zamówienie bezpośrednio wraz z wydaniem przedmiotu zamówienia.
  9. Pozostała dokumentacja dotycząca towaru wraz z instrukcją obsługi oraz gwarancją będzie dołączona do towaru i zostanie wydana Kupującemu wraz z towarem.
  10. Termin odbioru towaru zostanie potwierdzony przez Sprzedawcę za pośrednictwem poczty elektronicznej.
  11. Kurier dokonuje dwóch prób doręczenia przesyłki. W przypadku nieodebrania przesyłki opłaconej przez Kupując ego, jest on zobowiązany do dokonania odbioru własnym staraniem i na własny koszt z miejsca wskazanego przez Sprzedającego.
  12. W przypadku nie opłacenia towaru i nie odebrania go przez Kupującego w terminie 3 dni od daty pierwszej próby doręczenia, w ciągu 3 dni roboczych, Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odstąpienia od Umowy sprzedaży w rozumieniu art. 395 Kodeksu cywilnego. Kupujący będzie zobowiązany do zwrotu Sprzedającemu poniesionych przez niego kosztów.
  • 7 PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
  1. Kupujący uprzywilejowany ma prawo odstąpić od umowy zawartej ze Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu, z zastrzeżeniem § 8 Regulaminu, w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
  2. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia:
    1. w którym Kupujący uprzywilejowany wszedł w posiadanie towaru lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Kupującego uprzywilejowanego weszła w posiadanie tego towaru;
  3. Kupujący uprzywilejowany może odstąpić od umowy sprzedaży zawartej ze Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu na adresy wskazane w § 2 Regulaminu. Oświadczenie może zostać złożone mailowo lub listownie.
  4. Kupujący uprzywilejowany może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy umieszczonego na końcu Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe.
  5. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy wystarczy, że Kupujący uprzywilejowany wyśle stosowne oświadczenie przed upływem terminu od odstąpienia od umowy.

SKUTKI ODSTĄPIENIA OD UMOWY

  1. W przypadku odstąpienia od zawartej umowy Sprzedawca zwraca Kupującemu uprzywilejowanemu wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty najtańszego, zwykłego dostarczenia towaru (tj.z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Kupującego uprzywilejowanego sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o decyzji Kupującego uprzywilejowanego o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy.
  2. Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Kupującego uprzywilejowanego użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Kupujący uprzywilejowany zgodzi się na inne rozwiązanie, w każdym przypadku Kupujący uprzywilejowany nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
  3. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania towaru lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  4. Sprzedawca prosi o zwracanie towaru na adres pocztowy wskazany w 2 Regulaminu, niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym Kupujący uprzywilejowany poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy sprzedaży. Termin jest zachowany, jeżeli Kupujący uprzywilejowany odeśle towar przed upływem terminu 14 dni.
  5. Kupujący uprzywilejowany ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru.
  6. Kupujący uprzywilejowany ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.
  7. Jeśli towar ze względu na swój charakter nie może zostać odesłany w zwykłym trybie pocztą, Kupujący uprzywilejowany również będzie musiał ponieść bezpośrednie koszty zwrotu towarów. O szacowanej wysokości tych kosztów Kupujący uprzywilejowany zostanie poinformowany przez Sprzedawcę w opisie towaru w Sklepie lub podczas składania zamówienia.
  8. W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez Kupującego uprzywilejowanego kartą płatniczą, Sprzedawca dokona zwrotu środków na rachunek bankowy przypisany do tej karty płatniczej.
  • 8 WYJĄTKI OD PRAWA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
  1. Prawo odstąpienia od umowy zawartej przez Kupującego uprzywilejowanego ze Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu, nie przysługuje między innymi w odniesieniu do umowy w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Kupującego uprzywilejowanego lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
  • 9 REKLAMACJE
  1. W przypadku wystąpienia wady towaru Kupujący ma możliwość reklamowania wadliwego towaru na podstawie uregulowanej w Kodeksie cywilnym, rękojmi lub na podstawie gwarancji, o ile gwarancja została udzielona.
  2. Korzystając z rękojmi Konsument może, na zasadach oraz w terminach określonych w Kodeksie cywilnym:
    1. złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny,
    2. przy wadzie istotnej – złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy,
    3. żądać usunięcia wady.
    4. żądać wymiany rzeczy na wolną od wad,
  3. Sprzedawca prosi o składanie reklamacji na podstawie rękojmi na adres pocztowy lub elektroniczny wskazany w § 2 Regulaminu.
  4. Jeśli okaże się, że dla rozpatrzenia reklamacji konieczne jest dostarczenie wadliwego towaru do Sprzedawcy, Kupujący jest zobowiązany do dostarczenia tego towaru na koszt Sprzedawcy, na adres Stalko, ul. Gdyńska 32, 26-600 Radom.
  5. Jeśli na towar została udzielona dodatkowo gwarancja, informacja o niej, a także o jej warunkach, jest dostępna w opisie produktu w Sklepie.
  6. Reklamacje dotyczące działania Sklepu należy kierować na adres e-mail wskazany w § 2 Regulaminu.
  7. Rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę nastąpi w terminie do 14 dni.POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ
  8. W przypadku, gdy postępowanie reklamacyjne nie przyniesie oczekiwanego przez Kupującego rezultatu, Kupujący będący Konsumentem może skorzystać m.in. z:
    1. mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, do którego należy się zwrócić z wnioskiem o mediację. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz Inspektoratów znajduje się tutaj: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595;
    2. pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, do którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz sądów dostępny jest pod adresem: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596;
    3. bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika Konsumentów;
    4. internetowej platformy ODR dostępnej pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.home.howitworks (dot.także Kupującego będącego przedsiębiorcą)
  • 10 DANE OSOBOWE
  1. Administratorem danych osobowych przekazanych przez Kupującego podczas korzystania ze Sklepu jest Sprzedawca. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Sprzedawcę – w tym o pozostałych celach oraz podstawach przetwarzania danych, a także o odbiorcach danych – znajdują się w dostępnej w Sklepie Polityce prywatności – ze względu na zasadę przejrzystości, zawartą w ogólnym rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) o ochronie danych – „RODO”.
  2. Celem przetwarzania danych Kupującego przez Sprzedawcę, podanych przez Kupującego w związku z zakupami w Sklepie, jest realizacja zamówień. Podstawą przetwarzania danych osobowych w tym przypadku jest:
    • umowa lub działania podejmowane na żądanie Kupującego, zmierzające do jej zawarcia (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
    • ciążący na Sprzedawcy obowiązek prawny związany z rachunkowością (art. 6 ust. 1 lit. c) oraz
    • prawnie uzasadniony interes Sprzedawcy, polegający na przetwarzaniu danych w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony ewentualnych roszczeń (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
  3. Podanie danych przez Kupującego jest dobrowolne, ale jednocześnie konieczne do zawarcia umowy. Niepodanie danych uniemożliwi zawarcie umowy w Sklepie.
  4. Dane Kupującego podane w związku z zakupami w Sklepie będą przetwarzane do momentu, w którym:
    • przestanie obowiązywać umowa zawarta między Kupującym a Sprzedawcą;
    • na Sprzedawcy przestanie ciążyć obowiązek prawny, zobowiązujący go do przetwarzania danych Kupującego;
    • ustanie możliwość dochodzenia roszczeń przez Kupującego lub Sprzedawcę, związanych z umową zawartą przez Sklep;
    • zostanie przyjęty sprzeciw Kupującego wobec przetwarzania jego danych osobowych – w przypadku gdy podstawą przetwarzania danych był uzasadniony interes Sprzedawcy

– w zależności od tego, co ma zastosowanie w danym przypadku i co nastąpi najpóźniej.

  1. Kupującemu przysługuje prawo żądania:
    • dostępu do swoich danych osobowych,
    • ich sprostowania,
    • usunięcia,
    • ograniczenia przetwarzania,
    • przeniesienia danych do innego administratora
      a także prawo:
    • wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec przetwarzania danych z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją Kupującego – wobec przetwarzania dotyczących go danych osobowych, opartego na art. 6 ust. 1 lit. f RODO (tj. na prawnie uzasadnionych interesach realizowanych przez administratora).
  2. W celu realizacji swoich praw, Kupujący powinien skontaktować się ze Sprzedawcą przy wykorzystaniu danych z § 2 Regulaminu.
  3. W przypadku gdy Kupujący uzna, że jego dane są przetwarzane niezgodnie z prawem, Kupujący może złożyć skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  • 11 ZASTRZEŻENIA
  1. Zakazane jest dostarczanie przez Kupującego treści o charakterze bezprawnym.
  2. Każdorazowo składane w Sklepie zamówienie stanowi odrębną umowę sprzedaży i wymaga osobnej akceptacji Regulaminu. Umowa zawierana jest na czas i w celu realizacji zamówienia.
  3. Umowy zawierane na podstawie Regulaminu zawierane są w języku polskim.
  4. W przypadku ewentualnego sporu z Kupującym niebędącym Kupującym uprzywilejowanym, sądem właściwym będzie sąd właściwy miejscowo dla siedziby Sprzedawcy.
  5. Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi w stosunku do Kupującego nie będącego Konsumentem, do Przedsiębiorcy uprzywilejowanego jest, w granicach prawem dopuszczonych, ograniczona do kwoty zamówienia złożonego przez Przedsiębiorcę uprzywilejowanego oraz do dwóch lat od wydania towaru.

Załącznik nr 1 do Regulaminu

Poniżej znajduje się wzór formularza odstąpienia od umowy, z którego Konsument lub Przedsiębiorca uprzywilejowany może, ale nie musi skorzystać:

pl_PLPolski